Køb af andelsbolig

Når du står over for køb af andelsbolig, er der en række forhold, som skal være i orden. Vi tilbyder en fuld andelsboligpakke, som dækker alle de ydelser samt rådgivning, som du som køber har brug for.

Som ejendomsadvokater sørger vi for, at du får en personlig køberrådgivning til din nye andelsbolig. Vi eksperter inden for boligområdet, og vi gennemgår såvel de økonomiske som juridiske forhold i forbindelse med købet.

Med andre ord, vi hjælper dig trygt og sikkert gennem hele købsprocessen.

Andelsboligpakken

Vi giver fuld køberrådgivning. Bestil via denne formular eller ring 33 13 11 35, hvis du har spørgsmål.
kr 5995,- alt inkluderet
  • Personlig rådgivning
  • Gennemgang af jurdiske forhold
  • Gennemgang af økonomiske forhold
  • Tryghed gennem hele forløbet

Vi er med dig gennem hele købsprocessen - fra start til slut

Før købet

Før du siger ja til at købe din nye andelsbolig, er der en række forhold, som skal undersøges og overvejes. Herefter kan den endelige købsbeslutning træffes. Vi yder personlig rådgivning gennem hele købsprocessen. Vi rådgiver dig med såvel de juridiske som økonomiske forhold.

Vi hjælper dig med følgende:

  • Personlig rådgivning
  • Gennemgang af vedtægter
  • Gennemgang af regnskaber
  • Gennemgang af el- og vvs-tjek
  • Gennemgang af andelsboligforeningens låne- og forsikringsforhold
  • Vurdering af prisfastsættelse
  • Gennemgang af vurderingsrapport
  • Gennemgang af bygningens/andelsboligforeningens vedligeholdelsesstand
  • Gennemgang af evt. vedligeholdelsesplan

Under købet

Når beslutningen om købet er taget, skal der udfærdiges en række papirer, og der skal kommunikeres med banker og sælger/bestyrelse. Vi hjælper dig med dette. Vi rådgiver dig gennem hele købsprocessen og gennemgår overdragelsesaftalen.

Vi hjælper dig med følgende:

  • Personlig rådgivning gennem hele købsprocessen
  • Gennemgang af overdragelsesaftalen (husk altid at have advokatforbehold i overdragelsesaftalen)
  • Gennemgang af udleverede dokumenter i forbindelse med handlen
  • Kommunikation med sælgende andelshaver/bestyrelse

Efter købet

Efter overtagelse af andelsboligen, skal du gennemgå den for fejl og mangler. Dette skal gøres inden for 14 dage. Vi hjælper dig herefter med at sikre dine forhold. Vi er med dig, til alt vedrørende købet er på plads.

Vi hjælper dig med følgende:

  • Evt. udarbejdelse af fejl- og mangelliste
  • Fremsendelse af fejl- og mangelliste (inden for 14 dage fra overtagelse af andelsboligen)
  • Tilbageholdelse af købesum til fejl og mangler er udbedret, eller der er indledt retsskridt
  • Sikring af, at sælgers bank har aflyst og slettet eventuel sikkerhed i andelsboligbogen

"Andelsboligpakken"

Som køber af en andelsbolig er der en række økonomiske og juridiske forhold, som der skal være styr på. Dine risici ved købet skal vurderes. Vi rådgiver dig gennem hele forløbet.

Før købet hjælper vi dig med at få et overblik ved at gennemgå de økonomiske og juridiske forhold; herunder ejendommens lån, vurdering af ejendommens værdi, boligydelse, regnskaber, vedtægter, vedligehold, vurderingsrapport, brugsret mv.

Vi gennemlæser overdragelsesaftalen og gennemgår alle handlens dokumenter, for at sikre de bedste købsvilkår, og at handlen gennemføres i overensstemmelse med overdragelsesaftalen. Sørg altid for at have et advokatforbehold i overdragelsesaftalen! Vi hjælper dig med forhandlinger med sælger, hvis der er forhold, der bør rettes til.

Når handlen er gået igennem, skal det sikres, at alt er som det skal være. Hvis nødvendigt fremsender vi fejl- og mangelliste. Vi tilbageholder desuden en del af købesummen, til fejl og mangler er udbedrede, eller der er indledt retsskridt.

For os er det vigtigt, at du modtager personlig rådgivning og kommer trygt gennem hele andelsboligkøbet. Med denne pakke, hjælper vi dig juridisk såvel som økonomisk – og til en fast pris.

Billigste på markedet

Korrekt økonomisk og juridisk rådgivning skal være tilgængelig for alle. Vi har sammensat de billigste pakker på markedet, hvis du står over for køb af fast bolig. Det gælder såvel køb af helårsbolig, fritidsbolig, projektkøb som forældrekøb.

Vi sætter en ære i, at yde god service over for vores kunder, og at alle kan føle sig trygge gennem hele købsprocessen. Vi ønsker, at alle skal have let adgang til en ejendomsadvokat, og dermed adgang til den juridiske og økonomiske rådgivning, som er vigtig i forbindelse med køb af bolig.

Vores pakker er alt inklusiv, så du risikerer ingen uforudsete ekstraregninger fra vores side.

Dette siger vores kunder

Udtalelser

Sådan foregår det

FØR købet af din nye andelsbolig sørger vi for, at du får en personlig køberrådgivning. Vi sørger for, at du får en grundig vejledning og får svar på alle de spørgsmål, som vi kan være dig behjælpelig med. Vi gennemgår de tilgængelige dokumenter, herunder vurderingsrapport, vedligeholdelsesplan mv. Ønsker du herefter at gå videre med købet, underskriver du overdragelsesaftalen (med advokatforbehold). Det er vigtigt, at der er advokatforbehold i overdragelsesaftalen. Det betyder, at du stadig har mulighed for at træde ud af handlen, såfremt vi ved vores gennemgang af de juridiske og økonomiske dokumenter finder, at der er forhold, som er uacceptable.

UNDER købet yder vi fortsat rådgivning. Vi får nu udleveret alle økonomisk og juridiske dokumenter i forbindelse med handlen og gennemgår dem nøje; herunder overdragelsesaftalen. Vi har normalvis en lille uge til at gennemgå alle dokumenter. Vi gennemgår desuden ejendommens vedtægter, vedligehold, prisfastsættelse, lån mm. Herefter giver vi dig en tilbagemelding. Hvis der er væsentlige forbehold, forelægger vi disse forbehold for sælgende andelshaver eller bestyrelse. Alternativt fortsætter handlen.
Normalvis indbetales købesummen til foreningens administrator. Såfremt overtagelsesdagen ligger langt ude i fremtiden, skal der stilles økonomisk garanti for købesummen. Det gøres enten af din bank/pengeinstitut eller ved deponering i sælgers bank.

EFTER købet sørger vi for, at handlen bliver berigtiget. Når andelsboligen overtages, foretages der aflæsning af målere. Andelsboligen gennemgås desuden for fejl- og mangler, og hvis det er aktuelt udarbejder og fremsender vi en fejl- og mangelliste. Denne skal fremsendes inden for en 14 dages tidsfrist. Vi tilbageholder en del af købesummen, indtil fejl og mangler er udbedret, eller der er indledt retsskridt. Vi hjælper dig, til handlen er gået helt igennem, og du er sikkert og trygt igennem hele købsprocessen.

Når man ejer en bolig, er det vigtigt at sikre hinanden

* Ved køb af en af nedenstående pakker sammen med en købs- eller salgspakke sparer du op til 1000kr

Vil du høre mere?

Kontakt Wantzin Ejendomsadvokater

Telefon: 33 13 11 35